"Provincie Brabant moet veerpontjes verbeteren"

foto pontjemaandag 13 juni 2016 10:21

"Verbeter de continuïteit van de veerpontjes voor onze provincie. Wij denken dat een verenfonds hier een belangrijke rol in kan spelen om de infrastructuur in Brabant te verbeteren" Statenlid Hermen Vreugdenhil van ChristenUnie-SGP licht dit toe "De veerdiensten spelen een belangrijke rol in de bereikbaarheid van delen van Brabant. In deze gebieden behoren de veerdiensten tot de basis infrastructuur van de omgeving. Kijk bijvoorbeeld naar de Maasveren op de grens met Gelderland. Waterverbindingen die een onmisbare schakel zijn in woon-werkverkeer, maar ook een belangrijke functie hebben in de leefbaarheid, het toerisme en de recreatie. Maar ook zien we dat in Brabant de veren essentieel zijn als bepaalde wegverbindingen afgesloten of gestremd zijn. Kijk hierbij naar de Bergsche Veren als verbinding tussen Land van Altena en de Langstraat en de Riveer als verbinding met Zuid-Holland".

"Onze fractie ChristenUnie-SGP ziet dat omliggende provincies door middel van een verenfonds de continuïteit van de veerdiensten borgen en dat daar in Brabant nog geen structurele plaats voor is. ChristenUnie-SGP Brabant wil een sterkere plaats voor de veerverbindingen in de provincie en vraagt daarom een fonds hiervoor in te stellen"  aldus Statenlid Hermen Vreugdenhil, namens ChristenUnie-SGP Brabant. "Zo versterk je de veerpontjes in Brabant". De fractie ChristenUnie-SGP heeft bij de behandeling van de perspectiefnota een motie ingediend die de provincie oproept om de continuïteit van veerverbindingen te waarborgen en te onderzoeken welke rol een Brabants Verenfonds hierbij kan leveren.

Archief > 2016 > juni