Met recht een STEUNfractie

dinsdag 15 februari 2011 12:56

Gisteren was de laatste steunfractievergadering van deze bestuursperiode. Ik kijk dankbaar terug op veel goede en mooie vergaderingen. Bijeenkomsten waar je als Statenlid echt wat aan hebt. Met recht een fractie waar ik veel steun aan gehad heb.

Het lijkt er van de buitenkant soms wel op dat je het Statenwerk alleen doet. Maar we mogen het werk met een mooi team doen. Jan Luteijn als burgerlid. Mathijs Vos als fractiemedewerker nu aangevuld met Gerben van Helden als beleids- en communicatiemedewerker. Jan van Groos, Leny Louwerse, Kees Vreeken en Peter de Jong met ieder hun eigen portefeuille. We hebben het werk altijd mogen doen met een geweldig team dat meedenkt, meeleest, bemoedigd en aanspoort. Het waren altijd goede vergaderingen.

We mochten die vergaderingen ook altijd beginnen met een open bijbel. Gisteren heb ik Jozua 1 gelezen. Hierin wordt de overdracht van de leiding van het volk Israel van Mozes naar Jozua beschreven. De Heer bemoedigt Jozua met de woorden: ‘ Wees vastberaden en standvastig, laat je door niets weerhouden of ontmoedigen, want waar je ook gaat, de HEER, je God, staat je bij. ’

Deze woorden geven ook krachtig aan hoe wij als fractie onder Gods Woord hebben mogen werken. Met al onze gebreken. Deze woorden geven ook aan hoe wij als fractie ook in de komende periode willen opereren. De opdracht aan Jozua is ook onze opdracht. De God van Jozua is ook onze God.

En met al het mooie werk van al de leden van de fractie was die belofte onze echte steun. Door al die vier jaar heen. Wij kijken terug op vier mooie jaren. Het echte afscheid volgt later. Voor nu, veel dank, en gelukkig willen veel van jullie je ook in de komende jaren weer voor de fractie inzetten.

Hermen Vreugdenhil

Archief > 2011 > februari