Op campagne in China

chinees__introduceren_karakterwoensdag 12 mei 2010 21:06

Vreemde dag vandaag. Op de dag dat de ChristenUnie campagnetour in Flevoland van start zou gaan rouwt Nederland. Terecht wordt door alle partijen de campagne opgeschort. Dit doet je gelijk terugdenken aan eerdere momenten waarop de campagne werd onderbroken. De moord op Fortuin en de aanslag in Apeldoorn.

Voor mij ging het politieke werk door. Het college presenteerde vandaag de aanpak voor de lopende gevallen, voortvloeiend uit het besluit over de megastallen. Over het algemeen kan ik me goed vinden in de aanpak al moeten we constateren dat bij de uitvoering van de reconstructie in Brabant er veel mis is gegaan. Ik denk dat het heel goed is als we hier nog in deze periode een parlementaire enquête naar instellen.

Hoewel de campagne straks toch in alle hevigheid zal losgebarsten zal ik vanaf zaterdag in China te vinden zijn. Een afspraak nog van voor de val van het kabinet. We zullen in China onze zusterrelatie met het peoples parlement van Jangshui versterken en ons oriënteren op de samenwerking op het gebied van duurzame energie. Een bijzonder ervaring met hopelijk ook een bijzondere samenwerking om de klimaatdoelstellingen een stap dichterbij te brengen.

Hermen Vreugdenhil

Archief > 2010 > mei