Kiesvereniging Moerdijk naar Provinciehuis

DSC00045.jpgvrijdag 18 april 2008 14:46

Op vrijdag 18 april zijn wij, kiesvereniging Moerdijk e.o., met ca 20 leden vanuit Zevenbergen naar Den Bosch afgereist. Daar zijn we verwelkomd door de Provinciale Fractie van de ChristenUnie SGP.

Kiesvereniging Moerdijk probeert, naast de vergaderingen, regelmatig iets te organiseren voor haar leden. Dit om de onderlinge band warm te houden en te versterken.

Ditmaal waren we te gast van de provinciale fractie. We werden onthaald op koffie of thee met natuurlijk een echte "bosche bol", een maaltijd op zich. Je voelt echt iets in je maag zitten, als je hem verorberd hebt.

Daarna zijn we het gebouw doorgegaan onder leiding van een VVV vertegenwoordigster die al jaren rondleidingen doet in het Provinciehuis. We mogen als Brabanders echt wel trots zijn op dit indrukwekkende gebouw. Er is veel te zien en te beleven en zij wist er veel over te vertellen.
Bovendien troffen we het nog: de vergadering van de Provinciale Staten was nog bezig onder leiding van onze commissaris van de koningin, Mevr. Maij-Weggen. Ook onze vertegenwoordiger in de Provinciale Staten, Hermen Vreugdenhil, was aanwezig.

Na de rondleiding hebben we, onder het genot van een verfrissing, onder leiding van Hermen nog de nodige zaken de revue laten passeren, zoals het openbaar vervoer in de provincie.
Rond vijf uur namen we afscheid van de fractie en zijn we weer naar huis gegaan. Een geslaagde middag, zeker door de hartelijke ontvangst van de provinciale fractie.

Voor onze leden is het leuk om zoiets mee te maken en voor de fractie is het ook leuk dat er belangstelling is voor het werk wat zij doen. Want laten we eerlijk zijn, voor iedereen werkt belangstelling toch motiverend.

Laten we dan interesse tonen, ook voor het werk van de provincie, want uiteindelijk gaat het ons allemaal aan. Maar vooral, laat het Hem bekend zijn. Laten we al het politieke werk én elkaar opdragen voor de troon van Zijn genade, want uiteindelijk staan we toch in Zijn dienst en aan Zijn zegen is toch alles gelegen.

Hartelijke groet, namens lokale kiesvereniging ChristenUnie Moerdijk e.o.,

Jan Oskam