Door Donner geen Joel in Roosendaal

Joel Voordewind_Ruben Timman_top2_kleinvrijdag 29 februari 2008 11:55

Donner zit Voordewind dwars

CU goes south was de slogan van de ChristenUnie bij de start van de statencampagne iets meer dan een jaar geleden. De doelstelling van de ChristenUnie om in de zuidelijke provincies steviger voet aan de grond te zetten is in Roosendaal goed geland.
Het is schitterend om te zien hoe vol enthousiasme de ChristenUnie door de leden in Roosendaal op de kaart wordt gezet. Vertrouwde ChristenUnie bolwerken in Brabant kunnen hier een voorbeeld aan nemen!

Vorig jaar mochten we als Statenfractie ook al een heel mooie campagneavond hebben in een ‘uitverkochte' zaal in het centrum van Roosendaal. Ook nu weer wisten de leden een mooie avond te organiseren met als beoogde gast tweedekamerlid Joel Voordewind.

Echter, Piet Hein Donner dacht hier iets anders over. Door een wat onbeholpen interview voor dagblad de Pers dienden de kamerleden zich tot ver in de avond in de kamer paraat te houden voor een mogelijke stemming over een motie van afkeuring. Zo ook Joel.

En dan komt onmiddellijk het improvisatietalent van de kiesvereniging Moerdijk (waar Roosendaal onder valt) bovendrijven. De ruimte ontstond zo om terug te blikken op één jaar statenlidmaatschap. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om aan te geven op welke thema's we als statenfractie actief zijn geweest en welke resultaten er zijn geboekt. En dan merk je maar weer eens dat de provinciale politiek dichter bij de burger staat als menigeen denkt. Er ontstond een levendige discussie rondom thema's als jeugdhulpverlening, openbaar vervoer, vervoer van gevaarlijke stoffen en industrieterrein Moerdijk.

Wat zou het dan ook mooi zijn als we straks als ChristenUnie-SGP Statenfractie samen met een ChristenUnie fractie Roosendaal mogen werken aan een Waarde(n)vol Roosendaal!
Aan het enthousiasme van de ChristenUnie leden in Roosendaal zal het niet liggen. Laten we bidden om een zegen op het vele werk wat daar verricht wordt.

Hermen Vreugdenhil

Archief > 2008 > februari