Jaarlijkse fractiedag

fractiedag07vrijdag 09 november 2007 14:41

Vrijdag 26 oktober organiseerden wij als statenfractie een fractiedag voor alle bestuurders, raadsleden en fractiemedewerkers van de SGP en ChristenUnie Noord-Brabant.

Het is een jaarlijks terugkerende dag die steeds met wisselende thema’s wordt ingevuld. Dit was de eerste fractiedag sinds het aantreden van Hermen Vreugdenhil als Statenlid. Ook onder de genodigden waren verschillende nieuwe gezichten. Na een kennismaking met elkaar zijn we in twee groepen door het provinciehuis geleid door medewerkers van de VVV. Iedereen vond het leuk om eens door de gangen en langs de kunstwerken te lopen die normaal niet vrij toegankelijk zijn.

Later in de middag volgde het inhoudelijke gedeelte. Het thema van deze dag was – hoe kan het anders? – “Jeugd en Gezin”. Jan Adams (met een collega) van K2 (Brabants kenniscentrum Jeugd) en Nicolien Hermens (persoonlijk assistent van Wethouder Jeugd en Gezin mw. Mittendorf) openden met een lezing. Nicolien Hermens heeft uitgelegd hoe het centrum voor Jeugd en Gezin in Eindhoven werkt en tegen welke weerstanden men in de praktijk nog tegenkomt. Jan Adams en collega van K2 belichtten de zaak weer van een andere invalshoek.
Aangezien “Jeugd en Gezin” een van de speerpunten van de statenfractie CU-SGP is voor de komende periode, was het een actueel onderwerp om ons in te verdiepen. De genodigden konden na de lezingen vragen te stellen en met elkaar te discussiëren. Bijzonder was dat we de lezingen en de discussie plaatsvonden in de statenzaal. Zo konden een ieder aan de lijve ervaren hoe het is om daar te zijn en te moeten werken met de knopjes van de microfoons.

Actief in de Statenzaal

De bijeenkomst werd afgesloten met een heerlijk diner in een gezellig, klein restaurant in de Bossche binnenstad. Alle CU’ers en SGP’er hebben op informele wijze met elkaar nagepraat en beter met elkaar kennisgemaakt.
De contacten zullen vanuit de statenfractie worden voortgezet: Hermen brengt de komende tijd werkbezoeken aan de verschillende fracties in de provincie.
Want één ding bleek duidelijk: iedereen heeft behoefte om voeling met elkaar te houden. We willen immers allemaal ons politieke werk als een discipel van Jezus uit te oefenen. Daarin kunnen we (zeker in Brabant) ons wel eens alleen voelen staan in ons werk. Het vertrouwen in, de steun aan én het gebed voor elkaar zijn hierin onmisbaar. We zijn dankbaar voor de zegen die God ons schenkt!

Archief > 2007 > november