Pilot goedkoop openbaar vervoer ook in landelijk gebied

vrijdag 15 juni 2007 23:16

Eén van de drie pilots voor goedkoop of gratis openbaar vervoer zal in het landelijk gebied plaatsvinden. “Op die manier kan de provincie inzicht krijgen in de mogelijkheden om de leefbaarheid en bereikbaarheid van het platteland te vergroten,” aldus Hermen Vreugdenhil. De commissie economie, mobiliteit en grote stedenbeleid schaarde zich unaniem achter het voorstel dat door de ChristenUnie-SGP fractie ook al in oktober vorig jaar is gedaan. Ook worden de doelen die met de pilots worden nagestreefd niet vooral gericht op het terugdringen van de files maar wordt de nadruk gelegd op de kwaliteit, groei van het aantal passagiers en verbetering van de kwaliteit en de leefbaarheid.
“Een goed openbaar vervoer netwerk is essentieel om het platteland leefbaar en bereikbaar te houden. Het vergroten van het aantal reizigers door een gunstig tarief te hanteren zal zorgen voor meer buslijnen en bussen die vaker rijden,” aldus Vreugdenhil.

In de provinciale campagne van begin dit jaar zijn de buurtbuschauffeurs door PerspectieF, de ChristenUnie jongeren, nog uitgeroepen tot de helden van Brabant omdat zij een belangrijke bijdrage leveren aan de leefbaarheid van het platteland.

Archief > 2007 > juni