Jan Luteijn koninklijk onderscheiden

KO uitrwoensdag 14 maart 2007 23:18

Tijdens de vergadering van PS van 14 maart is afscheid genomen van de vertrekkende statenleden. Ook van Jan Luteijn is afscheid genomen, en wel met een bijzonder tintje.
De Commissaris van de Koningin, mevrouw Maij-Weggen, noemde Jan als iemand die veel aandacht had voor de onderscheiden rollen van gemeenten en provincie; de provincie moet niet op de stoel van de gemeente gaan zitten maar haar eigen takenpakket serieus nemen. Verder wees Maij-Weggen op de inzet van Jan Luteijn voor het Combifonds (leefbaarheid kleine kernen) en het waarden- en normen debat. Het vorig jaar gepresenteerde verslag van deze discussie zal ook bij de nieuwe statenleden bekend gemaakt gaan worden, aldus de Commissaris.

Na de afscheidswoorden bleek er nog een verrassing in het vat te zitten: Jan Luteijn kreeg als blijk van waardering voor 12 jaar volksvertegenwoordiger (raads- en statenlid) een koninklijke onderscheiding opgespeld! Jan, proficiat!

Op donderdag 15 maart vindt de installatie van de nieuwe provinciale staten plaats. Hermen Vreugdenhil zal dan officieel de plaats overnemen van Jan Luteijn.

Archief > 2007 > maart