Politiek Jongerencafé te Almkerk

perspectief avond almkerk 019zaterdag 03 maart 2007 23:14

Op 3 maart organiseerde PerspectieF Brabant in samenwerking met ChristenUnie/SGP Noord Brabant een avond over de provinciale politiek in Noord-Brabant. Tijdens deze avond werd er een relatie gelegd tussen Den Haag en ’s-Hertogenbosch. Hoofdsprekers waren Hermen VreugdenHil, lijsttrekker voor ChristenUnie/SGP in Noord-Brabant en Esmé Wiegman, Tweede kamerlid voor de Christenunie.

Zie onderstaande foto's en het persbericht n.a.v. deze avond.

Hulde voor buurtbuschauffeurs op jongerendebat ChristenUnie/SGP.

“Buurtbuschauffeurs zijn de helden van 2007.” En dat betekende applaus en bloemen voor de vier aanwezige buurtbuschauffeurs tijdens de ChristenUnie/SGP jongerendebatavond afgelopen zaterdag in De Pomp in Almkerk. Het politiek café werd georganiseerd door PerspectieF Brabant, de jongerenorganisatie van de ChristenUnie "De 1400 buurtbusvrijwilligers, verdeeld over 52 lokale verenigingen in Brabant, zijn helden. Ze zetten zich belangeloos in om de kleine kernen in landelijke gebieden bereikbaar te maken. Ze bieden achter het stuur invulling aan een sociale behoefte. Met de buurtbus is het openbaar vervoer in de landelijke gebieden betaalbaar, haalbaar en gezellig. Daarom zijn zij de 'Helden van Brabant' voor 2007!", aldus Gerben van Helden, die samen met Teunis de Peuter garant stond voor de organisatie.

De jongerenavond stond in het teken van de Provinciale Verkiezingen. Het kersverse tweede kamerlid voor de ChristenUnie Esmee Wiegman vertelde over haar ervaringen en haar visie op het samenspel tussen lokale, provinciale en landelijke politiek. Perspectief vice-voorzitter Harmjan Vedder leidde het debat tussen Hermen Vreugdenhil lijsttrekker van de ChristenUnie/SGP in Noord Brabant en de aanwezige jongeren. Ook het huidige statenlid Jan Luteijn, en tevens wethouder in Werkendam, was te gast. Luteijn werd onlangs uitgeroepen tot Beste Brabantse Statenlid.

Archief > 2007 > maart