Stemwijzer, formatie en campagne, maar nu eerst kerstfeest.

hermenvwoensdag 20 december 2006 17:57

Maintenance Valley, duurzame energie of tóch de N69. Ik ben net terug van een bijeenkomst over de stemwijzer voor de provinciale verkiezingen. Alle partijen konden aangeven welke thema’s ze belangrijk vinden voor hun campagne. Zo krijg je toch even in sneltreinvaart een beeld van de belangrijkste items voor de verschillende partijen. Ik heb ingezet op ruimte voor het gezin, investeren in jongeren en een duurzame energiebeleid.

Gisteren door veel mensen aangesproken op de laatste formatie ontwikkelingen. Vooral positieve geluiden gehoord. Goed om te zien dat het christelijk-sociale geluid sterk doorklinkt. Eén ding is in ieder geval al bereikt. Iedereen denkt nog eens heel goed na hoe het momenteel met de euthanasie en abortus praktijk in Nederland is gesteld. Ik hoor veel mensen in mijn omgeving, zeker ook niet-christenen, zeggen dat die veel te ver is doorgeschoten. Vorige week was nog in de media dat voor sommigen een hazenlip reden is tot abortus. Ik bid dat op deze thema’s bij de formatie grote stappen mogen worden gezet.

De campagne voorbereidingen zijn inmiddels in volle gang. Wellicht dat u de uitnodiging om deel te nemen aan ons promotiefilmpje op de site heeft zien staan. We willen onze activiteiten en publiciteit Brabant-dekkend oppakken. We hebben nu immers veel stemmen vast te houden. Hier hebben we de lokale mensen hard voor nodig. Mogen wij op uw steun en inzet rekenen?

Er komt een druk programma aan. Maar we mogen nu eerst het kerstfeest vieren en enkele dagen rust nemen. Stil staan bij de geboorte van Jezus die voor onze redding aan het kruis is gestorven. Dat relativeert al je werkzaamheden meteen. Ik zeg het verkeerd, het plaatst ons politieke werk in het juiste perspectief.

Iedereen gezegende kerstdagen toegewenst.

Hermen Vreugdenhil

Archief > 2006 > december