Werkbezoek met minister van landbouw Carola Schouten in Etten-Leur

Bezoek Carola Schouten (2).jpgmaandag 11 maart 2019 16:31

Zaterdag 9 maart heeft de ChristenUnie-SGP Statenfractie samen met minister Carola Schouten een bezoek gebracht aan het boerenbedrijf van de familie Buijs in Etten Leur.

Minister Carola Schouten van Landbouw bracht op uitnodiging van de ChristenUnie-SGP Statenfractie een bezoek aan het bedrijf dat duurzaam produceert en werkt volgens de kringloop. Een mooi bedrijf met eiwitrijk voeren van eigen bodem. Met zo’n 120 koeien en tachtig hectare grond in gebruik. Buijs werkt samen met akkerbouwers in de omgeving. Buijs zelf gaf aan“ Wij willen graag voorloper blijven in verantwoorde kringlooplandbouw’.
Minister Carola Schouten: “Dat is precies hoe wij de toekomst van de landbouw zien.”
Hermen Vreugdenhil, lijsttrekker van de ChristenUnie-SGP. “We moeten samen met Den Haag werken aan wat goed is voor de landbouw in Brabant. Daarom is het zo mooi om dit bezoek samen te doen aan dit mooie bedrijf.”
Voor de ChristenUnie-SGP is landbouw een belangrijk speerpunt. ChristenUnie-SGP wil samen met boeren werken aan een duurzame toekomst met oog voor mens, dier en natuur.  Boeren horen immers bij Brabant.

Archief > 2019 > maart