Wim van de Donk Commissaris van de Koningin in Brabant

van de donkmaandag 05 oktober 2009 19:21

“Besturen laat zich in essentie definiëren als het dienen van de bedoeling en de waardigheid van de mens. Van alle mensen, van heel de mens, van het algemeen belang en het gemeenschappelijke welzijn.” Met deze woorden heeft dr W.B.H.J. van de Donk tijdens een bijzondere vergadering van Provinciale Staten zijn functie als commissaris van de koningin in Noord-Brabant aanvaard.

Met een gloedvolle toespraak heeft Wim van de Donk zijn ambt als Commissaris van de Koningin aanvaard. Van de Donk is de 17e commissaris in Noord-Brabant. Hij start zijn Commissarisschap in een tijd waarin de provincie voor moeilijke en fundamentele keuzes komt te staan. Toch ziet van de Donk ook bittere noodzaak tot verandering. Daartoe citeerde hij in zijn rede een Brabantse ondernemer“We waren geld aan het verbrassen dat niet bestond, hebben dingen gemaakt waar niemand op zat te wachten. Maar de beloning zou wel eens heel groot kunnen zijn: het inzicht dat er iets moet veranderen om een wereld te creëren die beter bij ons past dan die van gisteren.” Wij hopen samen met onze commissaris vruchtbaar samen te werken aan die duurzame en solidaire samenleving.

Wij wensen onze nieuwe Commissaris Gods wijsheid en zegen toe bij de uitoefening van zijn ambt en zien uit naar een goede samenwerking

Hermen Vreugdenhil

Klik hier voor de gehele toespraak, of een verslag van de instalatie van van de Donk.

Archief > 2009 > oktober